Žygis dviračiu su LKA KK

Trumpą rekolekciją ir gavosi toks beveik tutorial žmonėms, kurie galvoja/svarsto su klubu vykti dviračiais, bet juos kamuoja nežinomybė ir dėl to abejoja. Mano asmeniški pastebėjimai be vardinės atribucijos
Ką reiškia važiuoti su LKA KK (Lietuvos karių asociacija Keliautojų klubas)? Teko važinėtis pačiam, su draugais, bendraminčiais arba organizuotame ture? Didieji LKA KK žygiai bus kombinacija visų šių žygių privalumų.

  • Formatas. Važiuoja keliolikos arba kelių dešimčių grupė. Miname grupėje. Lydintis automobilis. Dalis daiktų važiuoja auto (vienas 40 litrų sausmaišis žmogui - paprastai susideda palapinė, miegmaišis, kilimėlis, vakariniai batai, suknelės, smokingai, katinas, mobili pirtis ir pramoginis lėktuvas) - kiti daiktai su savimi. Realybėje dienos metu važiuoji su 1-2 dviratiniais krepšiais ir be didelio svorio. 
  • Kolektyvas.  Tai didelis privalumas. Kas svarbiausia per atostogas? Nesvarbu kur, svarbu su kuo.  Važiuoja žmonės pavieniui, važiuoja nedideliais draugų būreliais, važiuoja poros, važiuoja šeimos, važiuoja bendradarbiai, važiuoja idėjiniai bendraminčiai, pusbroliai. Absoliutus mixed bag tiek tipažų, tiek amžiaus, tiek profesijų. Studentai, daktarai, kariškiai, pensininkai, direktoriai, freelanceriai, mokytojai - you name it. Intravertai, cholerikai, balabolai, profesoriai, sportininkai - pick yourself. Kas svarbiausia - kiekvienas gali susikurti savo pasaulėlį ir jaustis komfortiškai, jei tik esate pasirengęs paaukoti dalelę savo privatumo ir trupinėlį efforto bendram gėriui. Vienas didžiausių žygio aplink Lietuvą prizų man buvo kelios dešimtys žmonių, kuriuos bet kada smagu susitikti. Suvenyrus gali pamesti kraustydamasis, o sutiktus žmones iš galvos ištrinti sunku. 
  • Žygio kasdienybė. Su klubu nevažiavęs užduoda sau klausimą, o kaip atrodo diena? Ko man tikėtis? Tiek startuojama, tiek važiuojama visą dieną veik išskirtinai grupėje. Tipinė rutina prasideda nuo higienos procedūrų, asmeninių daiktų tvarkymosi, palapinės džiovinimo. Tada pusryčiai, daiktų susikrovimas, minimalus dviračio servisas - dasipūti padangas, jei reikia, susitepi grandinę, patikrini, ar kokie varžtai neatsisukę. Na ir ant žirgų. Įprastai važiuojama apie 60-80 km., jei danga mišri, ir apie 100, jei visa diena aksfalitas. Tarpai tarp sustojimų - apie val., o gal ir mažiau. Kam persirengt, kam į krūmus, kas bananą suvalgo. kuo didesnė grupė - tuo ilgesni sustojimai, nieko nepadarysi, tiesiog susitaikai su tuo.  Dienos metu paprastai būna keletas sustojimų prie parduotuvės - ledai, limonadas, bananai, sūreliai, čipsai, šikpopierius, t.y. kam ko reikia. Atskira tema - kultūriniai sustojimai, lankytinos vietos: jei reikia, kažkas pasilieka saugoti dviračių, o kiti bindzina į muziejų, pilį, maksimą, bažnyčią. Jei nakvynės vietoje nėra pardės, tai dedikuojamas tam sustojimas antroje dienos pusėje. Vakare vyksta tas pats, kas ir ryte, tik atbuline tvarka. Ryte paprastai nebūna tiek daug hihichacha, šokių, ankedotų. 
  •  Common things. Žygio metu reikia tvarkytis ne tik su savo daiktais, bet atiduoti duoklę žygio dievui. Lietuvių mitologijoje jis turėjo įvairių vardų, bet dažniausiai vartojamas yra Antanina (tik nesumaišykit su klubiete Antanina - no relation whatsoever). Paprastai tai yra pusryčių ir/arba vakarienės gaminimas ir įrangos paruošimas/sutvarkymas. Lydinčio auto vairavimas, maisto užpirkimas bendram maitinimuisi, šiukšlių sutvarkymas,  vandens užpylimas, daiktų sukrovimas ir kt. Sąžiningai padalinus tarp 20-30 žmonių tikrai neatima daug pastangų.
  • Nakvynė. Baseline - savo palapinėje. Neretai būna ir mokyklos sporto salė ar panaši vieta statyta dainų šventės dalyviams piligrimams, bet net ir esant tvirtam stogui virš galvos daug kas rinkosi miegoti palapinėje lauke. Nesitikėkite nieko ir plikančiai šaltas vanduo duše tik sustiprins kelionės įspūdžius.
  • Maitinimasis. Pusryčiai ir vakarienė paprastai bendri (shared effort), pietūs - maistas iš parduotuvės; išskirtiniais atvejais ir su žygeivių dievo palaima - karbonadas pakelės karbonadinėje arba cepelinai su kopūstų salotomis Kavinėje-Bare VytJolManta. Pusryčiai paprastai pusrytiški: košė, įvairių pavidalų keušai, blynai ir pan. nothing fancy, but does the job. Kava-arbata gaminama iš karšto vandens. p.s. per ateinantį pavasario referendumą įteisins galimybę turėti dvi pilietybes ir užraus puodelyje plikomą kavą. Taip, kad pusryčiai artimiausio žygio metus keisis, je tik tauta nubalsuos teisingai. Ir žygio dievai turės kažką su tuo daryti. Aš jau beveik įsivaizduoju portatyvinį Nespresso (no paid promotion) aparatą busike ant sėdynės ir ryte stovinčią eilutę apsimiegojusių, bet jau į lycrą įsipraudusių dviračiautojų spaudžiančių nespresso kapsules ir laukiančių juodos kaip smala palaimos.  VAKARIENĖ. shared effort again, nebent kas nors pakviečia. Dažniausiai one-pot-dish dėl praktinių sumetimų ir galimybė pasireikšti neatrastiems talentams. Galimai nepatvirtintais duomenimis gandų lygyje kalbama, kad Aplink Baltiją bus bandoma maitinimą outsource'inti. Bet čia žygio dievų valioje. Jei Lenkijoje nakvynės bus miesteliuose, reiks karts nuo karto bandyt vietinius zajazdus ir karzcmas, bet čia individualu, skant.
  •  Laisvas laikas. Maudynės, hihi, chacha....Pasisėdėjimai ratelyje, blevyzgos, šokiai, party, apterparty, meninės instaliacijos, performansai, pasivaikščiojimas gamtoje,  po bažnyčias, vakarienės gamyba ir viskas kas teisėta ir šauna į galvą. startas ryte visiems vienu metu.
  • Technika. Tinkamiausias laivas kelionei aplinka pasaulį - tas, kurį turi. Taip pat ir su dviračiu. Aplink Lietuvą važiavo ir MTB, ir hibridai ir dėdė su vaikišku dviračiu. Svarbu, kad negestų ir būtų patogus važiuoti ilgus atstumus. Vis dėlto, daugiausiai, mano subjektyvia nuomone, rūpesčių kėlė prastos padangos (sudilusios ir nekokybiškos). Jei tik turite galimybę užsidėkite kokybiškas kelionines padangas su apsauga nuo pradūrimo (Schwalbe Marathon/Mondial ir pan. - no paid promotion as well). Sutaupysite visiems laiko ir rūpesčio. Kita bėda - dviračio perkrovimas. 3 kartus pagalvokite, ar jums to daikto reikės (gerą daiktų sąrašą Rolandas padarė), nes tikimybė sulaužyti stipinus, o tai ir visą ratlankį auga ženkliai, o ir važiuoti su perkrautu dviračiu sunkiau. Visa kita - susikomplektuokite taip, kad esant reikalui be didelių bėdų galėtumėte visus savo daiktus vežtis patys. Nu maža ką. Tai jei įsidėsite sau vienam keturvietę palapinę, žieminį senovinį miegmaišį ir pripučiamą čiužinį iš maksimos - gali sunkiai viskas sutilpti. KREPŠIAI. No paid promotion, bet nemačiau dar nei vieno, kuris pernai skundėsi  Kross ar Ortlieb krepšiais. Neturit įsigiję ir nenorite/negalite - skolinkitės, nuomokitės. Taip, važiavo ir kitokiais, pigesniais, paprastesniais krepšiais ir nesiskundė,  bet kai aš pats atsimenu, kaip reikėdavo galvoti ar neperšlaps, at nenutruks koks dirželis, na ir nusiimti nuo dviračio paprastai būna nepatogūs. Jei važiuoji vienas - bėda tik tavo ir niekieno kito. Kas kita - grupinėje kelionėje. 
  • Medicina. Geriausiai ėjo tabletės nuo skausmo ir uždegimo. Rekomenduoju turėti gero kremo nuo saulės bent 50+, įtvarą kalieniui, jei turite bėdų, kokio nors kremo jautriai odai ir maža firsta aid smulkiems sumušimams/nubrozdinimams. Jei kas rimto - tam yra ligonionė - ne per Sacharą važiuojama. 
  • And finally. Visų patirtys skirtingos, žmonės į skirtingus dalykus kreipia dėmesį, dėl to gal ir kitaip viską mato. Svarbiausia į kelionę pasiimti tolerancijos ir šypseną. Visą kitą kompensuos daugybė įspūdžių.